Sköldkörteln

När jag var till Barnmorskan så sa jag att jag är väldigt trött, vilket såklart inte är ovanligt, men hon sa att man kan få en rubbning på sköldkörteln när man är gravid, vilket bl.a leder till trötthet, så bara för att vara på den säkra sidan så tog hon ett prov, och när jag ringde henne imorse ang. Niferex (och även moderskapsbeviset som jag glömt bort att be om) så sa hon att det provet låg precis på gränsen, så hon skulle prata med läkare och höra av sig, ev blir det bara ett nytt prov och det behöver inte vara nåt.
.
Hon skulle höra av sig imorgon ang det. Hittade denna artikel som tar upp ämnet.
Vore ju skönt om man kunde bli lite piggare!
Men i denna artikel står det att kvinnor som drabbas av Hypotyreos, som det verkar heta med ett fint ord, löper fyra gånger större risk att få barn med lågt IQ!!
My god, hoppas det inte är nåt!!
.
Näe, man ska inte läsa så mycket på internet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback