Slit och släng!

Ja, inte blev det nån vila i soffan idag i alla fall!
Och inte blev det nån städning eller nåt annat julstök heller!!
Men nån magsjuka lider jag då inte av.
Har bara varit på toa en gång, och det var i morse, och sen har jag ätit som vanligt, mått som vanligt och ja, varit som vanligt. Så imorgon blir det jobbet igen, även om det egentligen inte lockar så mycket då det verkar vara dags för oss att få magsjukeepidemi...
.
Så vad har jag gjort då??
Jo, gjutit.. Eller det var väl kanske det enda jag inte gjorde, det skötte E och S, men jag har kört traktor, tankat diesel, burit cement, hällt vatten, hämtat grejer, tömt tälttaket på snö, ja varit en liten allt i allo till snickarna med andra ord.
Och innan de kom så hann jag skotta snö, hämta posten, skruva lös en trasig grej till snöslungan så jag kan köpa en ny och slippa handskotta resten av vintern. Tror inte bebis gillar det!
Tror inte riktigt den gillar allt hoppande in och ut i traktorn idag heller, tycker den sparkar lite missnöjt därinne...
.
Nu blir det middag, enkel middag idag, varma mackor, orkar inget annat, medans E är ute och täcker över gjutningen med plast.
Sen känns det som om resten av kvällen kommer spenderas i soffan, krafterna börjar liksom ta slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback