På gång!

Varje dag när jag sitter vid datorn och kikar runt på andra bloggar så får jag ett sånt himla sug att sätta igång och göra grejer. Som övervåningen! Städa och fixa, kanske rensa och ordna.
Men så kommer man hem, äter lite mat och hamnar i soffan så är det kört...

Grr, vill ta mig ur det nu!
Jag vill....göra saker!
Renovera, göra om, möblera om, förvara, förbättra!!
Hela tiden, eller nästan mest när jag är på jobbet...
Skulle ha behövt ett sabbatsår tror jag!

Funderar på att rensa rejält i garderoben och sälja/skänka/kasta saker jag inte använder.
Funderar på att omorganisera hallen uppe som är ett riktigt katastrofområde med 0 organisation.
Funderar på att sätta upp några tavelhyllor i vardagsrummet och få upp korten på V, bara jag hittar hyllorna.
Funderar på att rensa kattvinden i V´s rum som är den största och den man har mest användning av.
Funderar på att träna mycket!
Funderar på att måla all panel i hallen vit.
Funderar på att omorganisera alla dvd:er och tv-spel som inte får plats där de ska.
Funderar på att rensa under trappen.
Funderar på att göra om i V´s rum, så det blir mer "storpojkigt" än "lilpojkigt". (Inte för att han vill, han "trivs som det är", men om jag visar vad jag menar, som att ta bort Nalle Puh-affischer och sånt, så tror jag han kommer gå med på det).

Ja, detta kanske inte tar ett år att göra, men det är inget man hinner på helgerna i alla fall...
Och inget man orkar göra på kvällarna.

Pust....

Jag SKA träna på crosstrainern ikväll i alla fall.
Kör nog lite lättare, 20 min kanske, sen armhävningar, sit-ups och lite sånt...

Kommentarer
Postat av: Helena

Jaja, du FUNDERAR ju ia alla fall! Det är långt mycket mer än vad som händer här kanjag säga. Jag ska vara glad om jag lyckas hänga ur en tvättmaskin innan den lägat så länge att den surnat!!

2011-01-12 @ 14:15:27
URL: http://helenashopkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback