Lust!

Här i vinter när jag varit trött och slut så har jag tänkt:
"Jag kommer aldrig att orka plantera några fröer i år, det kommer bara att bli direktsådd..."
Och tråkigt har det känts eftersom, om ni kommer ihåg, så samlade jag ju in en stor mängd egna fröer i höstas, av mina odlingar.
Men det blir så jobbigt, det tar plats i köket och det ska vattnas och hållas efter och hit och dit...

Men nu, efter att ha planterat tagetes på jobbet, så känner jag att visst tusan ska jag plantera!
Men jag ska nog satsa på att plantera i nå stora kärl, och inte allt pill med en och en... Fast jag vet inte, förmodligen kommer jag att ångra mig sen när det ska omskolas, men det är ju ett enkelt sätt att just nu att slippa undan en massa tungt arbete!
.
Må bara läsa in mig på vad som ska försås, och vad man kan direktplantera.
Spännande att se om det blir nånting oxå av mina egna frön!
.
Förresten så lever rosmarinen i alla fall!!
Kanske dags att klippa ner de??
.
Båda plantorna har bott i köket över vintern.
Vissa perioder har de haft det tufft och torrt, men härlig, färsk rosmarin har de bjudit oss på hela vintern!
Supergott har det varit till både kött, kyckling, potatis, såser och en massa mer!
Mycket vatten dricker de i alla fall, enorma mängder faktiskt!
Och jag som vattnar så sällan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback