Dag 292

Tog mig ut på en powerwalk med surprise!!
Överaskningarna bestod av:
*2x15 step-ups/ben på stubbe och sten.
*2x5 burpees. Har inte riktigt fått in tekniken och blev lite osäker på hur man skulle göra, ska studera lite mer klipp på internet inför framtida burpees!
*2x1 min planka
*2x20 grodhopp i uppförsbacke som båda avslutades med snabbgång i brant uppförsbacke!
*ca 2x1 km jogg.
*Avslutade med 20 armhävningar på knä hemma. Vet inte om de gjorde så stor nytta egentligen, då armhävningar på knä (trodde aldrig att JAG skulle säga detta!!) numera känns ganska lätta!! Men det kändes bra för psyket att göra de i alla fall, lite work out även för överkroppen!!
.
Och som sagt emellan dess övningar försökte jag gå så snabbt som möjligt.
Fick gömma mig under ett vindskydd en stund när det regnade som värst oxå.
Men sen insåg jag att jag hade lite bråttom till morsdagsmiddagen, så jag fick ge mig ut i regnet ändå!
Och innan jag var hemma så sken solen från en blå himmel, i några minuter i alla fall...
Sen när vi kom hem från morsdagsmiddagen så strålade solen från en blå himmel, igen, så jag blev så sugen på ännu en promenad!! Försökte övertyga E om att vi skulle gå på en lugn, skön promenad, men han vägrade. Så vi landade i soffan, och jag skrev det förra inlägget, men så kände jag bara "Näe, tusan heller att vi ska sitta inne", så till slut sa jag bara "Nu går vi!!" Så då gick vi.
Tyvärr då så hade solen precis försvunnit, och när vi kommit halvvägs började det regna, hagla och blåsa, som det gjort hela dagen.
.
E skyllde på mig för att jag tvingat ut honom.
Jag skyllde på honom för att han inte följde med på en gång.
Ingen romantik här inte...
*Men en rätt snabb 2 km´s promenad blev det i alla fall!
.
Skorna då??
Jodå, de funkade superfint!! Inga skavsår! Inga andra ömmande ställen. Lite blöt på översidan av foten, men det kan ju ha varit svett oxå. Stabila och sköna! Enda minuset är skosnörena, de är runda och har tänkt på det förut att runda skosnören har lättare att glida upp, är samma på mina Nike-dojor oxå. Så man måste nästan göra dubbelknutar, eller köpa nya snören!
.
Jag är nöjd med dagen i alla fall!!
Imorgon blir det nog dubbelpass på Zumban tror jag!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag vill oxå träna!!! Å vad är det för nyskor?

2011-05-29 @ 21:05:20
Postat av: Helena

Om du kikar längre ner så ser du... Nya walkingskor, Viking från Stööks!

2011-05-29 @ 21:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback