Vilodag?? NEJ!!

Trots att jag var huuur trött som helst igår, och kände att jag verkligen skulle njuta av att ha vilodag idag så kan jag inte annat än sitta här och längta mig ut i skogen och en ny "hinderbana"!!
Det är så skönt att vara ute, och att springa där ingen ser och ta i så svetten lackar!!
Och att sen dagen efter kunna njuta av träningsvärk i hela kroppen!

Håller på att fundera över övningar som man kan göra därute, utan några andra redskap än vad skogen har att erbjuda. Det är de  här jag kommit på:
*Step-up på Stubbe/sten
*Jämfota hopp upp på stubbe/sten
*Burpees
*Plankan
*Armhävningar
*Grodhopp
*Utfallssteg uppför
*Utfallssteg åt sidan
*Jägarvila mot träd
Har ni några fler förslag åt mig??
.
Men hur sugen jag än är, så SKA jag vila idag, då det är styrketräning imorgon, och då vill man ju vara pigg i musklerna!! Så nu ska jag umgås med vänner, och enbart kanske, kanske ta med de ut på en lugnare promenad! Inget mer!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Kör, bara kör! Kör mer kondition idag då om du ska köra mukkler imorrn! Passa på när motivationen finns!

Och nåt man brukar se på tv är väl när de går uppför backar och slänger en stor sten framför sig och plockar upp och om igen och igen och igen, eller?

Å med stenar/träddelar borde det ju gå att köra styrka för armar, bl a .

OCH såklart, INTERVALLER!

2011-05-31 @ 16:21:10
Postat av: Helena

Jo, iofs så ska man köra nät motivationen finns, men man ska ju vila oxå! Hade ju redan pratat lite med mina vänner, så det blev städa hemma först, har sprungit runt här hemma rätt bra, så nån kalori har jag nog gjort av med! Sen har jag umgåtts med de!



Ja, intervaller uppför tänkte jag, och sen efter uppförsbacken så blir det nog jogg/snabbare löpintervaller! Ja, såklart kan man ju lyfta skrot även med naturmaterial!! Tricepspressar med nån tyngre sten t.ex

2011-05-31 @ 17:40:05
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback