Fastkletad i soffan!!

Åhh, jag blir så avundsjuk på alla som tränar och svettas och tar i och får träningsvärk!!
JAG VILL OXÅ!!
.
Och egentligen är det väl inga problem?? Eller??
Bara för att jag är gravid så är jag ju inte sjuk.
Men på nåt vis så går det i alla fall inte!
-Hinner inte, vilket jag vet är en dålig ursäkt, då jag tidigare TOG mig tiden, och då hade jag den ju.
-Orkar inte, vilket ju oxå är en dålig ursäkt, då man självklart orkar mindre ju mindre man tränar.
Men när jag väl tar mig ut på en promenad så blir jag helt andfådd och slut av en liten uppförsbacke, det känns som om det ligger så långt ifrån mig nu, och jag kommer ju bara bli större och större och tröttare och tröttare.
Sen har ju jag som sagt ännu svårare att träna lite istället för mycket, då jag tappar motivationen när jag inte är igång jämt.
.
Och i och för sig borde man ju njuta av att vara ledig och kunna ligga i soffan med gott samvete för en gångs skull, då jag ÄR gravid, men när jag läser träningsbloggar, tidningar, min systers facebook (hon har verkligen kommit igång med träningen!!) och Biggest loser så blir jag sååå avundsjuk, och vill oxå träna musten ur mig igen, och ha fantastisk träningsvärk, och blir starkare och piggare, istället för tröttare och slöare...
"Å medans dom andra lagar soppa kör jag lite back-intervaller!"
Citat av syster.
Bild från google.se
.
Jag vill oxå!!!
.
(Håller i alla fall tummarna krampaktig hårt för att denna motivation finns kvar när bebisen är ute!
Ser framför mig hur jag hoppar upp och svettas på crosstrainern så fort bebis sover, och hur alla barnvagnspromenader görs upp- och nerför Pålgårdsbacken, och hur jag gör bänkpressar med bebis som vikt!!)

Kommentarer
Postat av: Maria

Tycker, precis som du resonerar, att du ska njuta av soffan nu! Är ju oxå svåraste tiden att ta sig ut, så jäkla mörkt! Men snart kan du nog åka skidor! OCH, det är nog ingen gång man är så sugen på att träna som när man är gravid!! Men snart är du igång igen!

2011-11-16 @ 17:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback