Fejk!

Jag har länge tyckt att Lulu Carter på Äntligen hemma är.. FÖR mycket!!
Av allt!!
-Hår
-Läppar
-Accessoarer
Dessutom har jag tyckt att det varit så himla dubbelbudskap att hon först förstorar läpparna till onaturliga proportioner, och sen försöker dölja desamma med täckstift. Det måste ju varit hennes signum, täckstift på läpparna!

OK, kanske inte riktigt täckstift, men hudliknande färg på läppstiftet.
Men såg ni Äntligen hemma förra tisdagen??
Jisses, kom tillbaka täckstift!!
Äntligen hemma del 6

Syns inte så bra på denna bild, men nu har hon gjort en helomvändning och målat läpparna tokröda, vilket inte är mer smickrande på de redan förstora läpparna. De måste även vara nypumpade, för hon hade nästan ingenting ovanför överläppen, utan det var näsa nästan på en gång!
Dessutom har hon klippt håret kortare i en snygg frisyr, men glömt kvar de där eländiga extensionsarna i, så man ändå ser knutarna i bakhuvudet, vilket kanske kan vara den styggaste frisyr man kan ha, oavsett frisyr så är de där knutarna så styggt, och så himla tydligt fejk!
Här är ett exempel på Paris Hilton.
Alltså inget fel på extensions i sig, vissa ser ju helt fantastiska ut, men bara när det ser NATURLIGT ut!
.
Nu är det ju egentligen inte Lulu Carter jag vill uppmärksamma, det var bara hon som startade igång tankarna.
Allt som är fejk och ser onaturligt ut tycker jag är hemskt och sorgligt!
Eller jag förstår liksom inte vitsen!?!?
Att man inte alltid är nöjd med sig själv kan jag förstå, och om man lider mycket av små/stora bröst, obefintliga läppar eller att man vill piffa till sig med lite tjockare ögonfransar, lite längre lockar eller vad det nu månde vara, det förstår jag. Man vill ju alltid se bättre ut.
Fine, gört!!
Men låt det inte gå överstyr!! Det ser INTE bättre ut!!
Finns skräckexempel som Kissie t.ex. Varför göra detta med sin kropp??
Och det handlar inte om avundsjuka nånstans... Hon skulle vara sååå mycket sötare med "lagomt" istället!
Även om jag absolut inte tycker att jag ser bra ut, så ser jag hellre ut som mig själv, än som henne.
Det bara strålar ju fejk om henne!
Även Hannah i Ensma mamma söker tycker jag är superfin, så därför har jag så svårt att förstå det trassliga, supertjocka håret med knutar, de alltför tunga och kladdiga ögonfransarna!
Det positiva är att på bilderna i hennes blogg ser hon inte lika fejkad ut som i serien, och hon ser BETYDLIGT ut! Skitsnygg!
Isabel Adrian i Hollywoodfruar är en annan som oxå tappat greppet!
Läpparna är ju såååå stygga! Tänk om de kunde få vara naturliga istället! Människan är ju snygg som det är!!
Såg att även Ebba von Sydow reagerat på allt fejkande!
.
Så, det var vad jag vill säga.
Alltså jag dömer ingen, fine gör som ni vill, men ni är så mycket vackrare naturliga!! Eller åtminstone i lagomt!!
Ibland ligger det nåt i uttycket "Lagom är bäst!".

Kommentarer
Postat av: Mor

Jag reagerade oxå på Lulu Carter, det såg verkligen bedrövligt ut!!

2011-11-21 @ 18:53:59
Postat av: Lena

Jag håller med dig jag Helena. Så sant!

2011-11-21 @ 21:22:14
Postat av: Maria

I do agree!!!

2011-11-21 @ 22:36:32
Postat av: alias Kvasthilda

Ja dom där knutarna i hårbotten har jag funderat på. Är det inte obekvämt? Men det kanske är viktigare att det SER snyggt ut än att det är bekvämt? Eller snyggt och snyggt.....ibland undrar man hur dom tänker, speciellt när det gäller läppförstoring. Har dom ingen spegel?

2011-11-23 @ 09:55:59
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback