Höfta till det!

Har börjat fått ont i höften, eller rakt in i skinkan, mitt i skinkan liksom..
Har ingen aning om vad det är??
Ischias eller foglossning eller nåt helt annat?? Inget dera??
.
Det gör inte ont när jag går, däremot när jag lyfter tunga saker, som t.ex när jag lyfte ur barnen ur deras vagnar på jobbet idag, då hugger det till inne i skinkan.
Igår när jag gick grisrundan kändes det lite grann efter ett tag, och när jag kom hem och böjde mig ner och skulle knyta av mig skorna, då drog det till i skinkan/höften, det sträckte till i skinkan liksom...
Och när jag reser mig upp från sittande ställning så känns det.
.
Nån som känner igen symptomen??
(Fast när jag tittar på denna bilden känns det som om smärtan uppstår högre än ischiasnerven sitter...)
(Känns kanske mer här, men kan man ha foglossning på EN sida i såna fall??)
.
Fast när jag läser om både ischias och foglossning så vet jag inte om nåt av de stämmer, är inte så mycket ryggsmärtor, bara i höften...
.
Hmm, klurigt...

Kommentarer
Postat av: Msria

Skulle sätta en del pengar på foglossning!!! Ta det lite lugnare ett tag, det brukar ju kunna gå över, vara mest typ v 20-30.

2011-11-10 @ 16:30:35
Postat av: Anonym

Å absolut bara på en sida. Eller bara fram osv...

2011-11-10 @ 16:31:34
Postat av: 'aria igen...

Höft förresten, är det fram?? El menar du övre delen av bäckenet bak? Tänk att ditt bäcken ska luckras upp i fogarna och bli mjukare för att kunna vidgas! Med selina hade jag ont på en punkt bak, inte i ryggen, ilade dom tusan!! Med Sigge hade jag bara ont framtill!

2011-11-10 @ 16:34:21
Postat av: Mor

Nån av gångerna hade jag jätteont inne i ena skinkan, fick rulla ur sängen men sen när jag kommit i upprätt kändes det rätt ok.

2011-11-10 @ 16:36:03
Postat av: Helena

Oj, vad snabba ni är!! Bak är det liksom, rakt in liksom, mitt på skinkan, kanske mer åt skinkhållet än höfthållet, höften är väl kanske mer sidan egentligen!

2011-11-10 @ 16:39:57
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Mor

Ja som att man har kört in en kniv och vridit om....

2011-11-10 @ 16:49:34
Postat av: Monica

Har ju haft och har fortfarande ont i skinkan/låret/höften och det säger farbror doktorn är ischias nervroten sitter tydligen mitt i skinkan och oftast i vänstra benet som problemen dyker upp.

Håller med dem andra TA DET LITE LUGNT

2011-11-10 @ 18:13:38
Postat av: sys

Garanterat ischias. Hade det med med bägge, kändes exakt som du beskrev det. Bara att härda ut!

2011-11-10 @ 22:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback