Jag är orolig!!

Halsbränna hör ju till graviditet, i de flesta fall vad jag förstår.
Själv har jag inte drabbats jätterhårt; än, men på senare tid ligger den där och liksom är beredd att när som helst jag äter nåt starkt/sött/surt/salt hoppa fram och angripa mig!
.
Oftast blir det bara litegranna, och går över av sig självt efter en stund och jag har inte behövt druckit samarin så många gånger: än.
.
Däremot börjar jag bli riktigt orolig över en sak som jag verkligen gillar, och som snart har säsong!!
Hur ska jag denna jul kunna dricka
????
Vet att E inte dricker glögg, kanske för att han inte gillar det lika mycket som jag gör, men även för att han får sån halsbränna av det!!
.
Kanske är det inte så farligt med samarin eller bikarbonat eller mjölk som syster rekommenderar, men frågan är om det hjälper, samtidigt som man dricker glögg??
.
Som sagt, jag är orolig! Hur överlever man en jul utan glögg??

Kommentarer
Postat av: Anonym

För mig hjälpte endast losec mups.tror jag de heter, men vet inte om de fortfarande finns att köpa..men de är ett tips i alla fall=)

2011-10-30 @ 14:38:09
Postat av: alias Kvasthilda

Gaviscon använde jag. Bildar ett "lock" ovanpå så inte magsyran kommer upp i matstrupen. (Jag är lite skeptisk till alla läkemedel som hämmar magsyreproduktionen, jag menar, magsyran är ju till för nånting, eller...?)

2011-10-31 @ 09:13:26
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback