Orolig eller rolig?

Ibland undrar jag om jag är alldeles för lite orolig. Särskilt sen Alvin kom har jag tänkt på det.
Som nu med denna förkylning.
.
Igårkväll så var han så tjocksnorig så det blev liksom stopp för andningen ibland när han andades genom näsan.
Nässpray kan man ju inte använda men koksaltlösning skulle man visst kunna ta.
Nån sån hade vi inte så svärmor tyckte vi skulle ringa 1177.
OK, ja, kanske, bara för att höra vad man kan göra. Läste dessutom på deras hemsida och där stod det att man alltid skulle ringa om barnet var under 6 månader.
.
Så E ringde, och de lät betydligt oroligare än vad jag kände mig.
Bl.a så sov han mycket igår, särskilt på eftermiddagen, och åt alltså mer sällan än normalt.
Jag var inge orolig över det, han sover ju mer ibland, och jag hade jättemycket mat åt honom så han blev nog rejält mätt de gånger han åt, förutom sista gången när han inte var så hungrig och åt en kortare stund.
Men jag hörde ju när jag berättade för 1177 att visst lät de som om han var "slöare och inte orkade äta".
Borde jag ha oroat mig?? I övrigt tycker jag han var pigg, även om han sov.
.
De sa i alla fall att bröstmjölken fungerar lika bra som koksaltlösning, så det har vi kört med inatt! =)
Och så skulle jag väcka honom oftare och mata honom, det fick inte gå så länge mellan amningarna.
Dessutom så sa de att vi skulle kontakta BVC idag så att de får lyssna på honom då han låter som en gammal rökare när han hostar.
Så nu har vi tid 11.15, men jag hade aldrig ringt om de inte sagt det (om han inte blivit mycket sämre till idag då), då jag inte tycker han verkar så sjuk, mest snorig.
Borde jag vara oroligare??
.
Svår fråga... Eller??
Sjävklart tänker jag ju på Sigge och vill INTE få lunginflammation, så det är ju jättebra att vi ska åka och kolla nu i alla fall.
.
Häromnatten oxå så lät han konstigt, och E for upp å undra om han slutat andas??
Nej nej, svarar jag, han brukar kunna låta så säger jag.
Han lät som om luften han andades ner och nån luft som var på väg upp möts i luftvägarna, typ, lite som om man får svårt att andas när man har astma, fast bara i ett andetag.
Borde jag vara orolig?? Han har låtit så nångång i bland sen han föddes, jag har inte oroat mig över det.
E kunde in somna på flera timmar.
.
Hur orolig ska jag vara?!?!
.
God morgon förresten!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du ska gå på DIN magkänsla, för den stämmer! Jag var inte orlig för Sigge när han var förkyld förrän den dagen han andades konstigt och vi åkte in. Och då VISSTE jag att det var konstigt, helt säkert. Innan hade jag funderat som du till och från. Samma när vi var på sjukhuset, jag var orolig ända till den dag dom sa att dom hittat varbölden, då kände jag i magen att det skulle bli bra och vända och det gjorde det ju. Så lite till din magkänsla!! Små barn andas ju också väldigt konstigt och oregelbundet, så känsla känsla känsla.... Kram!

2012-04-13 @ 13:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback