Påskhelgen

Ja, så var den snart till ända.
Våran helg har varit lugn och har innehållit godis, god mat, vänner, kusiner och systrar.
.
Skärtorsdag umgicks vi med en kusin och barn, hade bestämt oss för "fredagsmys" och hyrt film.
Dock somnade jag med Alvin på bröstet rätt snart.
Långfredag spenderade vi i slalombacken och reste av kvällen hos vännerna nere i backen.
Lyckades hålla mig vaken ända tills vi for hem vid ett-snåret.
Påskafton höll vi mest till hemma med lite besök, bl.a syster från Umeå.
Sen åt vi mat med kusin och barn och hängde mest i soffan.
Busade med pappa och brorsan!
Sen framåt natten kom det annat folk, men då sov jag och Alvin, eller i alla fall försökte vi sova...
Påskdagen ägnade vi åt soffhäng ända tills jag höll på att krypa ur skinnet.
Myste hos moster!
Sen blev det lite städ och jobb på huset och en promenad. Syster hängde här hela dagen och insisterade på grillat till middag. Så det blev det. Sen blev det mera soffa och när filmen startade så däckade jag och Alvin i soffan - igen...
Annandagpåsk, idag alltså har vi ägnat åt att hälsa på Gammelmomma, mor- och farföräldrar och andra kusin som hälsade på.
Nu ligger vi i soffan, Alvin sover och fadern somnar emellan zappningarna, men tanken är att vi ska bära in panel borta på firman så vi kan måla den och sen sätta upp den.
Och Alvin blir en månad idag!!

Sen blir det nog en lugn kväll - i soffan såklart.
.
Skönt med lite ledigt (eller jag är ju ledig alla dagar, men för E), men jag längtar lite tills imorgon när det blir lite ordning igen, och det blir lite mindre slapp i soffan, blir rastlös!!
.
Dessutom ska jag ta tag i mitt sockerberoende imorgon!! Känner att detta gått alldeles över styr!!
Är så sugen på godis och kakor, och faller lätt dit oxå!! Särskilt när jag är hungrig, det enda jag vill ha är socker!!
Dessutom så tänker jag att nu när jag ammar kan jag ju äta vad som helst, och det är ju vad alla säger, men såhär kan vi ju inte ha det!! Hur ska det då bli när jag slutar amma??
Näe, såhär mycket godis och sött har jag inte ätit sen innan  jag började gå ner i vikt, eller ännu längre innan, men nu får det vara nog!! Frukt och grönsaker ska det bli!
.
(Hade i alla fall gått ner 0,7 kg, och då vägde jag mig idag, EFTER allt påskgodis!!)
.
Promenader har jag ju dock varit bra på, så det är ju bara att fortsätta, har även kört magövningarna några gånger här i påsk, så den biten är jag nöjd med!
.
Sådär, kommer åter imorgon!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har också kört igång ett projekt idag, fram till midsommar tänkte jag, kan vi peppa varann!! Ska vi hänga imorrn? Promenad hos er?

2012-04-09 @ 20:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback