3:e dagens val!

Kanske måste räkna så man håller koll på dagarna, utmaningen gäller 30 dagar.
Ja, oavsett vad som händer resten av dagen, så har jag gjort dagens stora val.
.
Jag har valt att istället för att promenera, dammsuga, ställa iordning garderoben på toaletten, titta på tv, gå och sova när Alvin nu sover sin första runda så yogade jag.
.
Riktig, seriös yoga.
Jag åt bara lite frukost innan, så det inte skulle vara nån risk att nåt skulle komma upp igen.
Jag stängde av tv:n, radion, datorn.
Tände doftljus.
Och la mig till rätta på yogamattan.
Försökte mig till och med på mantrat, de bitar jag kom ihåg, alltid bättre än nåt tänkte jag!
Sen yogade jag som jag aldrig tror jag yogat hemma förut - alla tio solhälsningar, sen den där andra med tåkroken, sen trianglarna (om jag nu minns de rätt) och sen fyra pyramider.
.
Och sen de liggande.
Tror aldrig jag kommit så långt ner efter skulderståendet som jag gjorde idag, knäna var nästan vid örona, för er som är insatta!
Till och med avslappning, där jag gick igenom varje kroppsdel, så jag var riktigt avslappnad.
Och avslutade med en alldeles ny variant av mantrat... 
.
Ska börja se/använda yogan som ett riktigt träningspass, hittills har jag mest sett det som stretch efter annan träning (när jag gör det hemma alltså, då blir det oftast bara några solhälsningar för att sträcka ut), men från och med nu ska jag ISTÄLLET FÖR annan träning köra BARA yoga. 
.
Nu ska jag njuta av en stor, rejäl frukost, den braiga känslan jag har i kroppen och vilket bra val jag gjorde idag!

Kommentarer
Postat av: hanna

I'm so impressed!! Och sen undrar jag om det är träningsglädje du läst! Har nämligen och 30 dagars aktiva val! Yin yoga istället för slapp, lång promenad istället för städ, och idag nyttig tomat soppa istället dör bracka lunch på lotties! Spännande!!

2012-08-31 @ 21:22:16
Postat av: Helena

Jag är oxå imponerad, av mig själv. Och nu börjar jag känna av träningsvärk lite här och där. Japp, Träningsglädje är min favvoblogg!!

2012-09-01 @ 00:24:32
URL: http://www.helelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback