Man ska ha husvagn! Eller?

Jag har alltid sagt att jag vill ha en husvagn - det är ju så mysigt!! För att inte prata händigt!!
E har alltid sagt att han vill INTE ha husvagn - var ni aldrig på husvganssemester när du var liten?? Minns du inte hur hemskt det var??
.
Jag minns inte det, även fast jag var den som fick ligga på golvet.
.
Dessutom ser våran familj inte likadan ut heller, vi har inte tre barn, tre tjejer i nästan samma ålder. Vi har två pojkar, varv den ena bara är fem månader! 
Det är ju skitbra med husvagn, allt är packat och med, man kan stanna var man vill utan att behöva packa upp, packa om, packa ner, leta rätt på, allt är bara med, ett rullande hus!
.
Så det var faktiskt E som föreslog att vi skulle åka på husvagnssemester, och tur var väl det!
.
Så hur gick det då?
Ja, hur man än försöker så kommer man inte ur de där stereotypa rollerna som man garvar åt när man ser på tv.
Den stressade och irriterade morsan.
Den arga och svärande pappan.
Och de gnälliga barnen.
Man hamnar där, hur annorlunda man än tror att man är.
.
Det ÄR trångt, och särskilt eftersom vi inte packade in oss i husvagnen ordentligt så var det grejer överallt.
Det går LÅNGSAMT! 85 km/h maxade vi på, då den började wobbla otäckt i minsta gupp om vi kom upp i 90.
Och med endel funktioner ur funktion så blev det inte lättare, som nästan noll avställningsyta i köket, den där påsen som gråvattnet (som det heter har jag lärt mig) ska rinna ner i inte passar, micron tar enorm plats och slutar fungera. De svarta myrorna som bodde i husvagnen bidrog inte till nån mysighetsfaktor heller.
Dessutom är vi ju totala nybörjare så vi visste inte att man var tvungen att ha ett camping-kort, vilket vi numera är stolta (??) ägare till. Att man måste ha en kabel med "blåhandske" för att kunna få ström, inte vanlig stickpropp.  
Att barnen vaknar flera gånger och drömmer mardrömmar på nätterna är heller varken barnens eller husvagnens fel, men det bidrar inte heller till att föräldrarna agerar lugnt och pedagogiskt dagtid.
Om husvagnen varit större, och om vi packat in oss riktigt, och om man inte blivit trött av att spendera dagen i en bil, eller att sömnen störs av amning, kyla, värme, gallskrikandbarn eller mardrömmar, så vidhåller jag fortfarande att det är mysigt att semestra med husvagn. Och händigt, man KAN stanna var som helst, när som helst med ett fullt funktionellt, litet, hus.
 
När vi fick till det, som den första dagen i Eskilstuna på Mälarbadens camping, då är det mysigt. Riktigt mysigt!
Vi åt frukost, spenderade dagen på Parken Zoo. Vid 19-tiden for vi hem och åt en förträfflig middag på golfrestaurangen trots att de egentligen stängt, jag och V tog ett kvällsdopp och sen kröp vi alla ner i den stora sängen och tittade på en film. Alla var nöjda hela dagen! 
Och för det mesta hade vi det rätt bra, nånstans där mittemellan oxå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback