Åhh, vad härligt det var!!

När syster först frågade om vi skulle åka så kände jag:
"Åh, vad jobbigt! Kallt, mörkt, jobbigt!! Soffan är ju mycket skönare!!"
Så jag svarade: Nja, vi får se...

Men efter att ha funderat en stund så sa jag till mig själv:
"Näe, det klart att det kommer att vara jobbigt, men satan så nöjd jag kommer att vara sen! Och jag gillar ju att åka skidor! Och jag har ju inte åkt på nästan två år!! "
Så då skickade jag ett nytt svar till syster: Klart vi ska åka skidor! Kommer att bli skitkul!
 
Och gissa hur det gick!?!?!

Kommentarer
Postat av: lotta

Det gick säkert kanonbra! Jag skulle också vilja åka skidor, bor ju alldeles intill spåret men måste fixa skidor först...

Svar: Ja, det var underbart! Skidor är riktigt roligt, och för att inte tala om hur bra träning det är!
Helelena

2012-12-19 @ 22:27:05
URL: http://atollenrock.blogg.se
Postat av: lotta

Jag som inte åkt i elljusspår sen urminnes tider (läs högstadiet) har noll koll på vad det är som gäller numera. Körde ju bindningar med tre piggar där framme förr, råttfälla, men antar att det är annat som gäller nu? Och vallning? Hur vet man vad man ska ha?

Svar: Nja, jag är ju ingen expert! Om man inte är så kinkig så finns det ju vallningsfria skidor som jag tror är rätt bra nuförtiden. Annars finns det en tejp för fästet, lite "Latmansvalla" som ska sitta rätt länge och funka i de flesta temperaturer. Men om du ska köpa nya så vet de ju sånt där på sportaffärerna, de brukar vara bra på att hjälpa till!
Helelena

2012-12-20 @ 11:28:53
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback