Julkalender!

Jag stjäl en rakt av av Uppochhoppa!
Några dagar sent, men jag kör ikapp!!
(Så jag kanske blir lite bättre på att blogga alla dagar!)
  1. Berätta om dig själv. 29 år, har inte fattat att jag snart når 30!! Jag är ju knappt vuxen!! Bor med sambo, son och sambons son varannan vecka i det lilla samhället Hammarstrand i vackra Jämtland! Jobbar som barnskötare på den kommunala förskolan, men vet inte om det är vad jag vill syssla med när jag blir stor. Ombyte förnöjer, va? Gillar att fota, träna, och att umgås med mina vänner! Resten får ni väl kanske veta under dessa 24 dagar fram till jul!
  2. Berätta om staden som du bor i. Älskar Norrland (som inte är en stad, inte Hammarn heller, men nu bor jag ju inte i en stad) med alla fyra årstider, lugnet, naturen, men jag uppskattar oxå att åka till större städer emellanåt, och ibland skulle jag rent av vilja bo där! Gillar det där "alla känner alla" fast ibland blir det jobbigt, men jag är inte en sån där som bryr mig så mycket om  vad alla säger - de mår nog sämre av det än jag! Å andra sidan, fast alla känner alla så fascineras jag av att man ändå ff efter nästan 30 år så kan man göra nya bekantskaper och rent av finna nya vänner! 
  3. Berätta om din bästa vän. Mina närmaste vänner är 3. Kan inte välja ut nån av de, även om man träffas olika mycket, eller pratar om olika saker. De kompletterar varandra så bra för mig, förstår ni? Det inte den ena har, det har den andra, så tillsammans blir de perfekt för mig! Och de är inte alltid de människor vi umgås med mest, eller firar högtider med, men det är de som alltid finns där ändå, som liksom härdar ut med det här gråa, vardagliga oxå. <3
  4. Berätta om en person som du beundrar. Detta är så svårt, eller jag tror inte att jag har EN person sådär som jag särskilt beundrar. Jag beundras hela tiden av duktiga människor som gör bra saker, på olika sätt. T.ex deltagarna i Biggest loser (och andra viktnedgångsprogram), det är väl för att det ligger mig väldigt nära i hjärtat. Jag beundrar människor som skriver i de träningsbloggar jag läser, som lever för att må bra, på alla sätt, och uppmuntrar andra att göra likadant. Jag beundras av sportstjärnor, vilka otroliga prestationer de gör, vilka hjärnor de måste ha som kan tvinga kroppen att fortsätta när den egentligen bara skriker STANNA! Nuförtiden beundrar jag även småbarnsföräldrar, föräldrar till kolikbarn, föräldrar med många små barn, alla föräldrar som uppfostrar och formar fina små människor. Och människor som vågar följa sina drömmar, oavsett vart de bär dem. Jag beundrar människor som är sanna mot sig själva, och inte bara följer strömmen, för att det är enklast.
  5. Berätta om vem du var för ett år sedan.
  6. Berätta om bloggarna du läser.
  7. Berätta om ett av dina favoritfotografier.
  8. Berätta om ett av dina favoritplagg.
  9. Berätta om en av dina favoritlåtar.
  10. Berätta om vad som finns i din väska.
  11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.
  12. Berätta om någon som du saknar.
  13. Berätta om din favoritsak i ditt hem.
  14. Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.
  15. Berätta om en av dina favoritböcker.
  16. Berätta om hur du var när du var liten.
  17. Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.
  18. Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör.
  19. Berätta om en vän som bor långt bort.
  20. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.
  21. Berätta om någon som du älskar.
  22. Berätta om något som du är beroende av.
  23. Berätta om ditt bästa julminne.
  24. Berätta om fem fina saker som har hänt under den här decembermånaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback