Lucka 19: Berätta om en vän som bor långt bort

En vän, som jag inte träffar så ofta idag, är Emma som numera bor i Stockholm.
Tidigare bodde hon i Västerås och vi har en ganska lustig historia!
 
Hon och hennes familj har en stuga i Lien, där Momma bodde.
Och när vi var små så var vi inte på dagis utan vi var hos Momma.
 
En dag när jag och mina systrar lekte ute på gården så cyklade en tjej förbi och ropade Hej!
Jag hejade tillbaks, men sen hade hon farit förbi.
 
När hon cyklade tillbaks så stannade hon och pratade lite, och på den vägen är det.
För att korta ner det lite.
 
Varje sommar så ringde hon och sa "Hej! Nu är vi här" och sen så lekte vi som om vi aldrig varit ifrån varandra.
Vi cyklade på deras gamla, rostiga cyklar, vi badade i Halån, vi spelade kort, vi gick på styltor och en massa annat!
 
Under resten av året så hördes vi aldrig, och jag hälsade aldrig på henne i Västerås.
(Eller jag skickade julkort, minns fortfarande adressen, Gråsparvs v. 1*)
En gång skulle jag följa med de när de for hem, för vi skulle åka på semester till Stockholm några dagar senare, men nåt kom emellan så det blev inte så.
 
Hon har även en syster som min storasyster umgicks med, men inte lika mycket som jag och Emma.
 
Detta höll i sig rätt länge, när vi blev lite äldre så följde hon med på fest när hon kom hit.
Sen har de inte varit hit varje sommar, så nu går det oftast 3-4 år mellan gångerna vi träffas.
Sist vi träffades var för några år sedan när jag och E var i Stockholm.
Det är första gången vi träffats nån annanstans. Vi tog en fika på stan!
 
Nu är vi vänner på facebook och det blir nån "gilla" emellanåt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback