Recept Lotta!

Ja, jag har ju inget recept, men såhär gjorde jag:
-Några pärer
 
-Ett par morötter
-En bit kålrot
-Halv liten lök
som jag hackade i lagoma bitar till Alvin. Ta så mycket man tycker passar!
Sen kokade jag detta, tillsammans med den andra halvan av löken (fast den kokade bara med för smakens skull, sen slängde jag den) några broccolibuketter, nåt lagerblad, några enbär och svartpeppar.
 
Sen stekte jag en lagom mängd kyckling fileér med timjan i lite olja, som jag sen hackade i småbitar.
 
Sen tog jag ca hälften av potatis/morot/kålrotsbitarna och mixade de med smör, grädde, en liten skvätt kycklingfond, och sen spädde jag ut det med lite av vattnet från potatiskoket (har läst på flera ställen att man ska använda det vattnet, vet inte varför, kanske finns lite näringsämnen kvar? kanske för smakens skull?) till lagom konsistens.
Sen blandade jag ihop allt.
 
Om Alvin varit mindre hade jag nog hoppat över kycklingfonden och sen mixat eller mosat allt tillsammans!
 
Så gjorde jag, men det är ju bara att ta vad man har hemma!
Och när Alvin var mindre så kokade jag mest bara grönsaker i olika kombinationer och mixade/mosade med smör.

Kommentarer
Postat av: lotta

Åh tack för tipset. Det ska jag testa nån dag! Va kul! Det är så roligt nu när hon börjar äta lite! testade en burk med kyckling häromdagen och den var riktigt mumsig!

Kram på er

2012-12-04 @ 22:21:48
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback