Godkända!

Gick bra hos barnmorskan även denna gång!
Blodtrycket var nere på sin normala nivå, vikten hade bara ökat ett kilo, så nu har jag ökat 11 kg från inskrivningen.
Och alla andra värden var bra.
.
Dessutom har bebisen så smått börjat sjunka!!
Äntligen! Fast den trycker fortfarande mot revbenen, särskilt när jag är mätt!!
Vilket för övrigt sker ungefär två tuggor efter att måltiden startat.
Sen får man sucka, stånka, stöna, gunga och truga i sig resten av maten!!
.
V. 37+2 är vi idag, så nu är det inte mer än dryga två veckor kvar tillberäknat BF.
Shit, två veckor!! Mer eller mindre!! Jag är inte redo för förlossning än, vill nog gruva mig ett tag till, så jag hoppas den inte har bråttomt ut!!
Är inte så less på graviditetn än att jag hellre tar en förlossning...
Såhär säger gravid.se om denna vecka i alla fall!
Huvudet ligger neråt oxå, fast är inte fixerat än, och när det sparkar så känner man nog foten eller knäet på höger sida om magen, och rumpan skulle jag tro lite mer på vänster framsida av magen, det trycker liksom samtidigt på båda ställen när det sparkar.
.
Nähä, ska man göra lite nytta kanske, må ju försöka göra nånting vettigt denna tid man är hemma och fortfarande har tid. Ska försöka sortera lite viktiga papper som ligger.
Fast man skulle ha varit ut oxå, i det fina vädret!
Fast det blir alltid likadant: jag drar på mig kläder, går ut, och blir ståendes på gården utan att veta vad jag ska göra! Orkar ju knappt gå till postlådan då det alltid slutar med sammandragningar och ömma fogar, och i morse hade jag ont i fogarna redan när jag klev upp. Och nå mindre aktivt än en långsam promenad finns ju knappast att göra, om man inte sätter sig på sparken och läser en bok, vilket i och för sig inte är dumt alls heller.
.
Jaja, hinner kanske med både och.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback