Spänning!!

Alltså jag brukar skylla på att jag är för trött när det tar lång tid att läsa böcker.
När orken inte riktigt räcker till på kvällarna och man harvar sig fram en sida/kväll...
Och till viss del är det nog sant., men till viss del är det nog en spontan recension av boken.
Igårkväll började jag läsa Eldvittnet av Lars Kepler som jag fick i julklapp.
Eldvittnet (inbunden)
Och det var efter att ha legat i soffan och gäspat x antal timmar och efter ett hett bad där gäsparna övergick i gigantiska monstergäspar. Tänkte att nån sida kan man ju läsa i alla fall!!
.
97 sidor senare lyckades jag bokstavligt slita mig ifrån boken för att sova, och var då så rädd och uppskakad av adrenalin av den väldigt trovärdiga och detaljrika beskrivningen på händelserna i boken att jag var tvungen att ligga och hålla i E och tvinga mig själv att blunda för att inte inbilla mig otäcka saker i det läskigt gröna skenet från V´s ödlelampa...
.
Så med andra ord, är boken tillräckligt bra, så spelar inte tröttheten nån roll...
Då läser man ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback