Tröttmössa...

Syster och svåger tillbringar helgen i Åre, därför blir det en massa barnbilder!
Igår var båda barnen här, men sen innan middag drog Selina vidare på nya äventyr, och bara lille Sigge som spenderat natten här.
.
Och vilken natt...
.
Han vaknar och är superpigg och glad!!
Först vid tre, så jag gör iordning en flaska ersättning, han dricker kanske halva, och sen skiter han.
Jahopp, bara att kliva upp!!
Förbereder en ny flaska ersättning, om han vaknar fler gånger, så kryper vi till säng igen.
Dock är han fortfarande pigg, ligger och jollrar i tjugo min kanske.
.
Vid tjugo över sex är det dags igen!
Kirrar mer ersättning som han glatt sätter i sig, falskt alarm på ny bajsblöja, och sen jollrar han vidare.
Eftter en halvtimme kanske tror jag att han somnat, så försiktigt lägger jag mig tillrätta, bara för att sekunderna senare höra glatt joller igen!!
Happ...
Plockar upp honom i tron att han somnar fortare om han sover i sängen med oss.
Vet inte hur det var med den saken, men efter ytterligare 20 min kanske somnar han äntligen om.
Oc sen vaknade vi strax före nio igen...
.
Så nu ligger han i vagnen och sover, sen två timmar tillbaka, och jag har vilat på soffan.
Men nån riktig sömn blir det ju inte när han ligger därute, vet ju inte hur länge jag skulle sova, och tänk om han vaknar??
.
Blir en lugn dag i dag...
Bara han vaknar så blir det lunch sen blir det nog en sväng ute igen, känner att lite frisk luft skulle göra gott!
.
Men detta är väl vad man har att vänta sig de närmaste åren!?!?!

Kommentarer
Postat av: Linda S

Är det inte fantastiskt med småbarn om nätterna så säg? :) egentligen är tröttheten under graviditeten en bra förberedelse för den dimma (som åtminstone jag) befann mig i under amningstiden... Men håll ut, det finns en ände och i slutänden är de värda all trötthet i världen!! :) jag väntar med spänning på din nedkomst! Jag har ju tio veckor kvar jag så det är ett tag :) kram Linda

2012-02-19 @ 20:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback