Dömd!

Fick precis samtal från läkaren och mitt nya sköldkörtelprov visade sig vara ännu lägre än det förra, så imorgon börjar jag med Levaxin.
.
Förhoppningsvis behövs det bara under graviditeten, och kan sluta med medicinen efteråt, men det vet vi inte förräns då. När man läser på sjukvårdsrådgivningen står det följande Ofta måste man sedan fortsätta att ta läkemedlet hela livet.(men det kanske bara gäller om man drabbas utan att man är gravid? Läkaren sa att till att börja med är det bara under graviditeten, så får vi försöka sluta med den efteråt)
.
Den här delen gillar jag mest (ironisk) då jag äter järntabletter tre gånger om dagen, och periodvis (som just nu) knaprar novalucol mot halsbränna...
.
Man ska inte ta Levaxin samtidigt som man tar mediciner mot halsbränna och sura uppstötningar, så kallade antacida, inte heller samtidigt med mediciner som innehåller järn eller kalcium. Det bör gå minst två timmar från det att man tar något av dessa läkemedel innan man tar Levaxin. Om man tar medicinerna samtidigt eller med för litet mellanrum kan effekten av Levaxin minska.
.
Hur många timmar finns det på en dag, så jag hinner äta alla tabletter???
Kommer förmodligen aldrig att hinna äta nåt mot halsbrännan...
.
Nähä, nu är det hopp i duschen och sen ska jag dra på Näset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback