Slagsmål!!

Idag är det trångt igen!!
Bebisen och mina revben har ett konstant slagsmål om utrymmet i min kropp.
Kan knappt sitta överhuvudtaget idag!
Just nu sitter jag väldigt tillbakalutat i soffan och lik förbenat trycker det mot revbenen, och sparkarna vittnar om att bebisen ändå inte är nöjd med utrymmet!!
.
6 veckor kvar oxå, hur ska de gå?
.
Började i alla fall att läsa en bok oma tt föda igår oxå.
Fick låna den för länge sen, men har inte känt mig redo förräns nu, och så har jag läst "vanliga" böcker oxå.
Men häromkvällen gick jag och la mig och hade lite värk i ryggen, och tänkte oroat: "Kan det vara dags?? Näe, jag har ju inte hunnit läsa nå böcker, vi har ingen spjälsäng eller bilstol än, så det går inte!!"
Och både jag och bebis kommer förhoppningsvis att överleva även utan allt detta, men då kändes det som dags att sätta tänderna i alla fall i den boken!!
Att föda : en barnmorskas tankar, råd och erfarenheter (pocket)
Och det kändes OK. Hann inte läsa så många sidor, men det kändes ändå som om det var mycket matnyttigt att veta det lilla jag hann med.
.
Fast E låg bakom ryggen på mig och muttrade nåt om att alla dessa böcker och hjälpmedel och grejer bara var för att tjäna pengar på en, barn kan man föda även utan att läsa en massa böcker!!
Jaja, jo visst, fast lite hum vill man kanske ha!! I alla fall jag.
Fast jag vill nog inte ha för mycket hum heller, ju mer man vet, desto mer att oroa sig för känner jag!!
.
Nähä, ska försöka få dessa två att samsas en stund, så jag for lite lugn och ro!

Kommentarer
Postat av: lotta

Den har jag också köpt. Syrran sa att det var den enda man behövde läsa! Alltså kan du återgå till dina vanliga böcker sedan! Troligtvis.

Ha det. kram

2012-01-27 @ 22:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback