Östersund 2.0

Vad gjorde vi nu då?
Jo, vi tänkte ju glida runt på lite Loppisar och andra roliga saker runt Östersund.
Vi fick tips om Byhuset och Stocketitt, så vi tänkte att vi far från Ås, via Krokom till Rödön (och Byhuset), Frösön (och Stocketitt) och sen avslutar vi på Teknikland i Optand, som E och V spanat in.
.
Sagt och gjort. Byhuset var ju...fint, absolut, och kulturellt och exklusivt. Synd bara att inte vi var det. 
Eller alltså, vi hade nog gärna ätit där om vi inte nyss ätit frukost, och om det kanske varit lite billigare.
Eller om inte barnen varit med, kändes dyrt att köpa lunch för 135:- till barnen, särskilt när det var soppa och V förmodligen inte ens smakat. Men det är häftigt att det finns så fina ställen mitt ute i ingenstans. 
Och lite förvånade blev vi när det hängde Rodebjer-kläder i butiken, det finns nog inte på många andra ställen i stan.
.
Stocketitt har man ju hört talas om, men jag har aldrig riktigt fått nån uppfattning om vad det egentligen är, i mina tankar var det nog nåt Museum/aktivitetshus kanske ala Tom Tits (Ja, kanske mycket pga namnet). Men det var det ju inte. Så där blev JAG lite besviken, alla andra hade ju varit där och visste vad det var. För i mina ögon var det ju...inget?? Ett fik, där vi åt lunch, det var ju bra, och sen fanns det ju ett torn att klättra upp i.
Och så hade de hantverksförsäljning där vi köpte en supersöt liten "ät, sug och gnag-docka" till Alvin som är mycket uppskattad!
Sen var det...inget mer. Inget museum, inga aktiviteter. 
.
Teknikland var nog dagens höjdpunkt! Fanns mycket att se, framförallt för pappor och barn!
V fick prova på att ratta ett Viggen, och Alvin oxå!
Och Loppisar då??
Inte en enda Loppis såg vi! Jo, det är sant, inte en enda gårdsloppis på hela den vägsträckan, och i Pållan har vi fyra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback