Promenad eller styrka?

Vågen har ju stått still väldigt länge nu.
Och det är ju egentligen inte nåt som förvånar mig, men får mig ändå att fundera över mina levnadsvanor.
För mig funkar nog promenader bättre, med några magövningar efteråt.
Det verkar vara då jag går ner i vikt. Eller crosstrainern.
Nu när jag har kört mest (inte mycket iofs) styrka, då händer inget.
Och det blev samma innan graviditeten oxå, när ajg började köra med styrka och mindre kardio så stod vågen still.
.
Å andra sidan är det många andra faktorer som kan spela in.
-Att jag tappat mina gravidkilon "gratis", resten kanske jag får slita lite mer för?
-Att jag slutat med sköldkörtelmedicinen?
-Att jag äter alldeles för onyttigt?
-Att jag helt enkelt tränar för lite styrka?
.
Kan ju vara alla dessa faktorer, och jag vet ju att det jag stoppar i mig inte alls är förenligt med viktnedgång.
.
Att jag fokuserat på styrka är för att Olga säger att men förbränner mest då, men det är ju klart att jag kan ju ligga på en alldeles för låg nivå. Jag är ju dålig på att pusha mig själv när det gör ont, och det gör mycket ondare att styrketräna än att promenera fort.
Men jag ska i alla fall fokusera på promenader nu, för på sistone har det blivit dåligt med promenader, och ta in crosstrainern, för att på promenaderna måste man ju gå så långt för att komma upp i nån puls, även om uppförsbackarna är nära, så måste man ju ner å först, och det är ju inte så ansträngande, på crosstrainern kan man ju köra på och flåsa hela tiden.
.
Så får vi se vad som händer.
.
(Fast jag är ju fortfarande inte på jakt efter att gå ner en massa kilon än, har inte startat träningen på allvar då jag fortfarande ammar och så, och självklart blir ju resultatet därefter-ingenting, men lite mera känner jag att jag kan ta i, och det är ju alltid roligt när vågen visar resultat!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback