God kväll!

Dagen försvann i ett nafs, blev promenad med bästast I som kommit hem igen, lunch på byn, kaffe hos samme I, då vårat vatten var tillfälligt borta, hem å klippa gräset, ner på byn och handla med alla andra människor som bor på byn, hem å äta och studsa ner i soffan, och inse att man är dötrött...
.
E och Alvin hoppar i plurret nu, så jag tror jag ska taktikvila på soffan en stund för det var visst jag som hyrde en film
och köpte ost och kex som jag tänkte vi skulle inmundiga i soffan ikväll och mysa, bara vi, innan helgens bravader.
.
Hann klippa hela gräsmattan medans Alvin sov, dessutom så körde jag ca två meter ifrån vagnen på slutet - han sov ändå!! Praktiskt!!
Sen tänkte jag ta tag i hallen, men precis då vaknade han och pappan kom hem så...
Han plocka undan ungefär sju saker medans jag väntade på I idag - så det är inte ALLT kvar... =)
Men kanske vi kan hjälpas, jag och E på morgonkvisten imorgon, bara för att få lite mer ordning innan söndag.
.
Ja, och vad är det för bravader som väntas i helgen då?
Jo, imorgon blir sillunch och bröllop! Håller alla tummar och tår att Alvin kommer att vara hyfsat nöjd och glad på kvällen så vi kan stanna länge, vill så gärna vara med på detta bröllop!!
På lördag har vi väl inget spikat, grilla middag skulle jag tro, vi har handlat för det i alla fall, och på söndag blir det kalas för storkillen som fyllde år häromhelgen. 12 killar, plus V, kan bli häftigt! Hoppas på finväder!!
Och nångång under helgen ska jag baka den där tårtan oxå, vet inte när, men alla ingredienser finns hemma i alla fall!! Spännande!
.
Nähä, vila var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback