Härliga lördag!!

Har haft en riktigt skön dag idag!! Bortsett från vissa detaljer...
.
Vaknade rätt tidigt, både jag och E, utvilade!!
Eftersom vi slocknade på soffan igår båda två...
Halv nio eller nåt var nog klockan, sen låg vi och drog oss länge!
Käkade god frukost i lugn och ro och sen ville jag gå på promenad i det härliga vädret!
.
Tänkte först bara ta lilla rundan runt postlådan, men med det härliga vädret som lockade så blev det längre och längre, och till sist blev det 2 km-rundan runt Gisselgård för att kika på våra nya ytterdörrar på firman, och för att ta en sväng förbi C och D och se vad de hade för sig.
Precis innan firman så mötte vi några bybor och surrade en kort stund, kanske två-tre min, och sen när vi skulle fortsätta gå så var fogarna helt låsta!! (Eller vad man säger, men det känns som om de låser sig i alla fall!)
Kunde knappt gå framåt!!
.
Så ont!!
.
Lyckades halta oss ner till firman i alla fall, och även den lilla biten till C och D.
Sen var vi där ett tag innan D fick skjutsa hem oss. Hade aldrig pallat att gå hem!
.
Sen kom mor och far förbi på fika och sen for vi på hotellet där det var skoterdag med några utställare och skoterrace för barn. Kul att träffa lite folk!
Sen ville jag inte fara hem, utan då for vi till några kompisar som vi inte träffar så ofta för att inspektera senaste bilköpet!
.
Sen gled vi hemöver, och väl hemma kände ajg att det var läge för ett bad, så vi hoppa i båda två!
Tog inte lång stund innan E sov, och jag gärna hade sovit men fick nöja mig med nån halvdvala.
Skönt och avslappnande var det i alla fall!!
-
Sen lagade jag till en enormt smaskig middag!! Rullader med ädelost!!
Superenkelt, hade köpt ryggbiff som jag bankade ut. Rullade ihop med ädelost och ner i stekpannan. Slängde även ner lite champinjoner och när de fått stekyta så hällde jag på en skvätt viltfond en skvätt kalvfond, en stor skvätt grädde och resten av ädelosten!! Sen fick det stå och puttra medans klyftpärer låg och gosade till sig i ugnen och jag hackade upp en sallad!
Ska skicka en bild från mobilen sen.
.
Så nu sitter jag här, proppmätt men nöjd, och strax ska vi glida ner till vännerna i backen för lite social samvaro!
.
Fogarna har inte riktigt hämtat sig än, men annars har det varit en kanondag!!
.
Hej!

Kommentarer
Postat av: Maria

Verkar som att du "boar" ordentligt nu! Mysigt! Hoppas att det inte är så länge kvar! Kom ihåg å vila oxå!

2012-03-04 @ 23:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback