Dystra tider.

Känner att det är mycket trist och tråkigt här nu med snor, inflammationer och sömnbrist.
Men det är så mitt liv ser ut just nu!
 
Och inte blir det bättre nu!
 
Har fortfarande ont i öronen, eller ett öra är det nu så jag lever på alvedon och nässpray.
Och ont i halsen, helst på natten när jag ska sova, såklart.
Alvin är oxå ff förkyld.
Dessutom så sov jag i sovrummet inatt (efter att det gått jättebra i två nätter med bara E och Alvin)
Jag stoppade in nappen flera gånger och gav han välling vid ett med annars sov han ända fram till fem.
Sen ville han amma.
Så mellan fem och sju bråkade vi om detta.
Då somnade han om och jag oxå.
Ända till kvart över åtta när han vaknade med ett skrik.
 
Det var den natten det...
 
Så på fm kände jag mer eller mindre svimfärdig.
Men vi var tvungna att kliva upp och fara iväg och släppa in sotaren hos farmor och farfar.
 
När vi kom hem så somnade Alvin på sekunder i vagnen.
Jag själv la mig i gästrummet (med fönstret öppet för att höra A) med en kopp honungsvatten, halstabletter och en stor varm filt.
Läste några sidor i baken men sen blev ögonlocken för tunga.
Har väldigt svårt att somna på dagen, hur trött jag än är, men slumrade gjorde jag, och somnade nog en liten stund oxå, så nu känner jag mig lite piggare i alla fall.
 
Men nå mycke mer ansträngande än att läsa bloggar, böcker, nyaste Wellness som låg i postlådan och titta på tv blir det nog inte idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback