Hälso-tv!

Det går många tv-program nu med viktminskning och hälsa som tema.
Inte mig emot, de inspirerar och jag känner så mycket för de som går ner.
Sitter nästan alltid med tårar i ögonen i slutet när de är klara. Den där känslan av att ha lyckats, den är oslagbar!!
 
Har precis börjat kika på Aldrig mera fet. Under ett år följer de en person, med Erika Rosenbaum som coach.
Jag tycker det är lite tråkigt för man får inte veta hur de äter eller hur de tränar mer än att de börjar med 90 dagar soppa, man får liksom inte vara med under resan mer än igenom videodagbok. Men det är otroliga resultat de får, och det är kul att följa med ett helt år.
 
Kikade även på Vem kan slå en pensionär? häromdagen.
Kan du slå en pensionär?
Det hinner ju inte hända lika mycket med deltagarna, men här får man vara med och se hur de jobbar för att förändra tänket hos de som deltar. Och jag tror att konceptet funkar bra, vem VILL vara i sämre form än en pensionär? De sa nåt klokt oxå på det programmet jag såg:
"Förr i tiden var man tvungen att vila när man kom hem från jobbet, nu är man tvungen att röra på sig efter jobbet."
Ett svar till varför vi är så mycket större nuförtiden?
 
Jag tror inte att det finns nån universallösning på att gå ner i vikt, alltså att det är LCHF man ska äta, eller pulversoppor, eller vad det nu är som är den senaste trenden. Jag tror att det bästa sättet är att hitta det som passar en själv, det som funkar med ens eget liv. Och så länge det funkar, så länge man går ner i vikt så spelar tillvägagångssättet mindre roll. 
 
(Uppdatering: Då menar jag ju såklart inte sjukliga saker som anorexi, självsvält eller barnmatsdieten eller sånt är OK... Men det hoppas jag att ni förstår!)
 
Sen gäller det ju att se till att det är nåt hållbart, som håller länge och inte är en diet, som man påbörjar och sen avslutar, då kan man vara rätt säker på att man kommer att gå upp igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback