Helgen som försvann!!

Hann inte göra nåt av vad jag planerat och velat!
Eller sååå illa är det inte men...
 
Fredagskvällen var ju jättemysig på Näset med mat, snacks och härliga syskonbarn!!
Däremot när vi kom hem så skulle jag smyga ner Alvin i sängen, som sovit ett tag.
Tji fick jag, han bestämde sig för att han skulle amma först, och jag bestämde mig för att han inte alls skulle det. (Det var kanske 2,5 timme sen han drack vällingen, så jag var rätt säker på att han INTE var hungrig.)
Efter två timmars skrikande, och han då hade krafter kvar att orka resa sig själv för första gången i sängen, så vann han. Jag hade inga krafter kvar.
Lägg till en full sambo på det¨, som stökade på nedervåningen till närmare kl tre, när han tror att det är en bra idé att gå och lägga sig och krypa ner under mitt täcke då han fryser... Ingen bra idé...
När han äntligen somnat försöker jag lägga mig till rätta och somna - ÄNTLIGEN, tänker jag.
 
Då vaknar Alvin igen.
 
Vid fyra-halv fem somnar jag....
 
Så gårdagen var rätt lugn...
 
Och sovmorgonen till halv elva imorse var oxå rätt välförtjänt tycker jag.
Sen har även denna dag bara försvunnit, fast jag hade tänkt springa, måla panel, stöka undan utemöbeln...
 
Men springa kanske jag hinner nu... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback