Husmor!

Idag har jag varit en riktig bullmamma och lagat hemmagjord mat åt min son!
Även om barnmatsburkarna nuförtiden är rätt bra, så känns det ändå lite bättre i mammahjärtat att åtminstonde nån gång emellanåt göra egen mat!
Kyckling med potatis, morot, broccoli, lök och kålrot! Och lite kryddor! Godaste hittills tror jag!
Hoppas han tycker desamma, han hann bara få en liten smaktugga idag, men den slukade han i alla fall!
Annars har han mest ogillat min hemmagjorda mat. E har suttit och garvat, Alvin har grimaserat och jag har muttrat "otacksam!!"
Fast när jag väntat några veckor så har han ätit det, utan grimaser!
 
Annat jag hunnit med är tränat, rätt lugnt, men svettigt.
Crosstrainer och lite magövningar.
Tagit ett låååångt bad medans husets alla grabbar var på skytte.
Fantastiskt!! Låg och läste, sen bara va,sen raka, sen skrubba, sen duscha och till sist smörja med nya body buttern!! Mmmmoringa dofta ljuvligt! Och så även jag nu då!
 
Och alldeles nu på kvällskvisten hann vi hälsa på vännerna nere i backen en liten stund!
Händer inte ofta nu förtiden, men lika trevligt när det händer!
 
Nu ska jag strax gå och lägga mig och läsa.
Känner för att avrunda kvällen tidigt!
Hej!
 

Kommentarer
Postat av: lotta

Åh lät smarrigt! Hur gör man? Recept?
Kram

2012-12-02 @ 23:47:22
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback