I exil...

Inatt blev jag förpassad i exil till V´s sovrum.
E skulle ta hand om Alvin för att få slut på nattätandet...
.
Det gick...
Vid tolv ammade jag honom (då hade han skrikit mer eller mindre i nästan två timmar och mammahjärtat pallade inte att stå emot mera, han hade ju inte ens somnat) Sen kom E in vid halv sex imorse, för nästa amning. Han hade vaknat en gång mittemellan, och såklart även jag, mammagenerna är fruktansvärt starka, men då somnade han rätt snabbt om, och även jag.
Sen vaknade jag strax efter nio imorse, resten av familjen var redan vakna och Alvin hade överlevt natten.
.
Känns som en seger! En seger som E vann åt oss!
Tror vi kör samma inatt och sen får nog Alvins säng flytta lite längre ifrån våran säng, så han inte sniffar sig till mig hela nätterna.
.
Men det tog nog lite energi från honom, för nu sover han för andra gången idag, och nu har han snart sovit i fyra timmar!!
(Och ja, han lever, efter tre timmar var jag tvungen att kolla!)
Detta har i alla fall gjort att jag och E nästan hunnit reglat klart näst sista väggen som ska panelas! Och så har jag hunnit städa. Och nu hinner jag blogga. Fantastiskt mycket man hinner när han sover!
Och vad man orkar när JAG sover!

Kommentarer
Postat av: Maria

Wiiihooo!!

2012-09-08 @ 16:29:08
Postat av: Sys

Duktiga ni är! Skönt för både han och er:)

2012-09-09 @ 09:48:21
Postat av: Linda

Sigrid sov hela nätterna under en lång tid... Sen nu har hon återgått till detta nattätande igen! Otroligt jobbigt att gå tillbaka..... Hade ju som vant mig vid att sova hela nätterna! Mötte din mor efter byvägen idag! Trodde det var Alvin hon hade med sig men det var kusin :)

Svar: Ha! Alvin har inte sovit en hel natt på sex månader!!!!!Å alltså inte jag heller.... Han har nog aldrig ätit mindre än två ggr.. =( Men jag längtar!!
Helelena

2012-09-09 @ 21:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback