Pay it forward!!

 
 Skrev för ett tag sen att "TräningsglädjeSara" skänkte bort gamla träningskläder i ett "skicka vidare" syfte.
Jag mailade om att jag gärna tog emot kläder och fick till svar att jag skulle få det.
Och idag kom paketet!!
Det stod att hon skulle skicka "ett plagg eller två", men i mitt paket var det en hel hög!!

Och det mesta passade, resten ska jag skänka vidare!
Sååå himla glad är jag! Nästan en helt ny träningsgarderob i ett svep, alldeles gratis!
 
Pay it forward tänker jag oxå göra.
Funderade länge på vad jag skulle kunna göra.
Har ju varken överflöd av träningskläder, eller andra kläder (då jag rensade min garderob i vintras eller när det var och skänkte bort alla kläder då).
Har inte överflöd av nåt annat heller, inte som är till nåt intresse för nån annan i alla fall, vad jag kan komma på.
.
Men så kom jag på en grej, kanske egentligen mer symbolisk, men som ändå känns bra.
Jag sätter in en hundring var till de tre första organisationerna/föreningarna som ni ber mig om!
 
Alltså, om ni har nån organisation/förening som ligger er särskilt nära om hjärtat så skriv det i en kommentar här under, och de tre första sätter jag in 100:- var till. Kan vara en "Rädda världen"-organisation eller rädda nåt djur eller nån idrottsförening eller för nån sjukdom, vad som helst (nästan, så länge det inte är nåt som går emot mina principer).
OK, det är ingen förmögenhet, inget som kommer att förändra världen, men tänk på att jag är en föräldraledig kommunalarbetare så jag har inte nåt överflöd av pengar!!
Detta får bli en mer "Det är tanken som räknas"-grej.
 
Skriv gärna med en kommentar varför Du tycker att just DEN organisationen ska få pengar!
 
Sen står det er fritt om ni vill Pay it forward eller om ni bara blir glada för min gest!

Kommentarer
Postat av: mor

Bassefonden:-) För att den behövs!!

2012-09-18 @ 21:33:16
Postat av: sys

Friends. För att de jobbar mot mobbing bland annat.

2012-09-19 @ 08:05:47
Postat av: Ann-Katrin

Barncancerfonden! <3

2012-09-19 @ 12:48:01
Postat av: Träningsglädje

åh vilken bra grej!!!! många kramar och massa träningsglädje till dig!

2012-09-19 @ 21:43:54
URL: http://www.traningsgladje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback