Till ända.

Så var helgen slut, men mycket har gjorts!
 
Bl.a slipat och målat badrumsdörren två gånger, återstår en.
Promenerat i underbar höst!
Ätit helt fantstiskt god mat! (varav jag tillverkade min mest avancerade förrätt nånsin - potatistorn! Recept från nyaste numret av Buffé)
Till huvudrätt blev det älgkalvfilé, potatiskaka och kantarellsås... Himmelskt!
Rensat en rabatt!
Sagt Hej! till Momma på kyrkogården! <3
Och såhär på kvällskvisten tog lusten att använda de nya ljuslyktorna över så jag tog och bytte skepnad på vardagsrummet: nya gardiner, nya kuddar, nya lyktor och bort med dammet!
Jag har INTE suttit vid datorn, spelat Wordfeud eller suttit särskilt mycket vid tv:n - och vad mycket tid man får!
 
Bebisen försöker smyga sig till mera mat på nätterna, så jag har fått bråka lite med han nattetid.
Men på dagarna äter han oftast frukost i form av gröt, lunch och middag.
Vällingen avvaktar vi med fortfarande.
 

Kommentarer
Postat av: lotta

Tycker det är svårt det där. Hur introducerar man mat på ett bra sätt. Och ska det vara gröt, välling eller puréer. Vilket gytter! Är ju så smidigt att amma så tror jag fortsätter helamma i 6 månader. Hur gjorde du?
ha en bra dag!

Svar: Ja, jag helammade i princip till strax innan sex månader. Mitt problem var ju att han ammade hela nätterna, därför vill jag försöka få i han mat på dagarna så han är mätt och sover på nätterna. Har försökt och försökt att få i han välling på kvällarna, men han vägrar. Har även provat ersättning, men icke. Men det är inte lätt, är han för trött eller hungrig så går det inte att få i han nåt annat än bröstmjölk. Mat äter han dock oftast, helst samma som vi äter, hans egen mat kan han dissa. Och det går ju bra så länge det bara är smakbitar, men nu när han äter ska det ju vara utan salt och socker... Vet inte om du blev nå klokare, men jag kämpar ju fortfarande, så jag vet knappt själv!! Försöker med allt! =) Och svårare känns det när man inte har några riktiga rutiner än heller... Men vi började med smakbitar av våran mat och mosad potatis med smör, det gillar han. Nu köper vi matburkar och kokar lite pureér och sånt själv.
Helelena

2012-09-24 @ 10:24:10
URL: http://atollenrock.blogg.se
Postat av: Helena

Men jag ammar honom fortfarande oxå delvis, till mellanmål och på nätterna. Känns inte som han är redo att sluta med det än. Men det är svårt att veta hur man ska göra när det inte finns några rätt eller fel!

2012-09-24 @ 11:55:27
URL: http://www.helelena.blogg.se
Postat av: lotta

Tack för att du delar med dig! Clara fick smaka potatis idag! Haha, hon såg skapligt förvånad ut! Och slutligen kom allting ut igen! Gulligt!

2012-09-24 @ 21:07:19
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback