Ursäkta uppehållet!

Vi har varit här i två nätter:
Fjällhalsen i Bydalen!

Alvin har sovit lika bra som hemma!


Jag och M tog oss en topptur! Fast ett tag gick det tungt, så jag släppte iväg M själv, även om inte jag orkar så ska ju hon få ta sig upp!! Ni ser henne längst upp!

Men skam den som ger sig, jag tog mig upp strax efter henne jag oxå!
Vilken utsikt vi hade! I alla fyra väderstreck, och allt däremellan!
Nere i bäckravinen ser man våra tält som en vit prick, ser ni de?
Vi kom upp rätt sent på fredagkväll, så vi slog läger bara nån kilometer upp.
Första natten regnade det och stormade rejält. Vet inte om det räknas som storm på sekundmetrarna, men när det stundvis kändes som om nån satte sig på tältet pga blåsten så kallar jag det att storma.
.
Hela natten.
.
Så den natten sov jag inte en minut. Slumrade till nån gång, men det hann aldrig övergå i sömn innan nästa vind kom och väckte upp mig. (Dessutom låg jag innanför en stor knöl så jag låg tryckt mot tältduken på ett mycket oskönt vis, vilket inte hjälpte sömnen ett dugg.)
Det fortsatte en bit in på dagen så vi tog det lugnt och hängde i tälten ett tag tills det lugnat ner sig. Då tog vi en tur uppöver berget.
.
Solen kikade fram ungefär fem minuter oxå, mycket trevligt!
.
Kvällen var lugn och vi hann med lite mys framför lägerelden och tröttheten drev oss i säng.
Då jag vägrade sova på samma plats en natt till så bytte jag med E och förutom att A vaknade och ville äta (egentligen inte äta utan förmodligen bara ville mysa de flesta gångerna) 5-6 g¨ånger så sov jag riktigt bra.
Och nästan helt vindstilla hela natten.
.
Sen blev det frukost innan vi packade ihop och gav oss av hemöver med stopp på Spader Dam på Frösön för att ta igen ev. förlorade kalorier och sen kaffe och efterrätt hos Svåger och Svägerska i Ås.
.
Status just nu: Nyduschad och sjukt trött.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback