Yoga!!

Sen jag kom hem från Portugal så har jag fått mer och mer ont i nacke/axlar. Det är som en stor knut som knutits åt hårdare och hårdare och blir större och större strax under nacken.
Och grejen är att jag känner att det är ju såhär det brukar kännas!

Smärtan försvann i Portugal!
Så vad gjorde jag där då, förutom att träna? 
Jo, jag yogade och stretchade och körde rörlighetsträning varje dag!! Minst ett pass om dan! (Och om nån vill invända så vet jag och anser oxå att yoga är träning, kommer att ha träningsvärk imorgon, men det är även effektiv stretch!) 

Så då tänker jag att för min egen skull så bör jag fortsätta (läs börja med då jag inte gjort det på två månader) med det!

Så nu har jag precis gjort en timme yoga blandat med lite andra stretch och rörlighetsövningar.
Känns otroligt bra och nu ligger jag och njuter av min väl utdragna rygg på golvet!
Tror jag skrivit det för, eller i alla fall tänkt det, att jag ofta prioriterar bort yoga för mer fartfylld träningen, men nu ska jag banne mig försöka prioritera minst ett yogapass i veckan och mer stretchning, nu när jag så tydligt blev varse vad bra min kropp mår av det!

Keep up the good work, Helena!

Kommentarer
Postat av: Kickan

Jag har börjat gå på mjuk yoga i höst, 1-2 ggr i veckan. Det är ju fantastiskt på alla sätt och vis! Så skönt i kroppen och mysigt! Första gången jag genuint VILL åka på gymmet!

2013-12-04 @ 09:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback