Reset!

Ja, som jag skrev igår så påbörjar jag och E förbud idag!
Vad förbjuder vi då?
Jo, från och med idag i ca tre månader framåt, tills vi ska åka utomlands (har jag berättat det förresten? Ah, det är en annan historia) i april så har vi förbud mot:
-Godis å glass
-Kakor och bakverk
-Chips, popcorn å ostkrokar
-Läsk
-Äta mat från pizzerian
 
De enda undantag vi har är
-vid födelsedagar får vi äta 1 kaka eller 1 liten tårtbit.
-På löningshelgerna får vi ha lite fredagsmys med nåt gott.
 
Själv kommer jag att lägga till mer motion och träning och inga mjukmackor.
Mindre kolhydrater och mycket vatten.
 
Alltså det konceptet jag gått kört på innan. Och även fortsätta efter dessa tre månader.
Jag brukar ju vanligtvis inte förbjuda saker, men efter denna jul så känner jag att det är ett måste!
Och vågen höll med mig imorse! 
Sen jag vägde mig sist, och jag minns inte riktigt när det var, men en månad sen kanske, så har jag gått upp 6 kg!!!! (Om det inte är nåt fel på vågen, vilket jag hoppas på, eller att jag sett fel)
 
Inte OK!! Fast jag vet ju precis hur det har gått till, och jag har ju valt att äta.
Men nu är det slut på det!
 
Och inte dröjde det innan jag fick min första prövning.
På rasten idag så tog jag med mig kaffekoppen till personalrummet för att vila och därinne står pepparkakor, bragokex och en Paradisask!!
 
I en halvsekund blir jag lycklig och tänker: "Åh, vad gott med choklad till kaffet!"
Men sen kommer jag på mig.
Och efter en stund så blir jag faktiskt ännu lyckligare när jag känner att det inte är så svårt att låta bli.
Jag känner att jag verkligen bestämt mig, och då går det rätt lätt! (Lätt att säga dag 1...)
 
Wish me luck!
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Good luck!!:-)

Svar: Tack! =)
Helelena

2013-01-08 @ 18:04:28
URL: http://kajsalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback