Slutet!

Jaha, ett nytt år, men själv är jag inne på sista veckan av min föräldraledighet (för nu i alla fall).
 
Vad ska jag hinna med då?
-Åka så mycket skidor som möjligt dagtid.
-Fara till Sundsvall och inhandla bilbarnstol och längdskidor.
-Mysa med Alvin
-Dricka kaffe med vänner, om de är nån ledig!
-Lära E allt han behöver veta! (Näedå, tror det kommer gå bra!)
 
Och utan att jag räknar det som ett nyårslöfte så blir det nu en rejäl åtstramning på matsidan.
Jösses vad skit jag stoppat i mig i helgerna! Lite har jag rört på mig, men nu hoppas jag gympan börjar snart, och med jobbet så hoppas jag att lit träningsrutiner ska infinna sig.
 
Och för första gången funderar jag på nåt slags godisförbud.
Brukar ju inte förbjuda saker, men nu är det illa!! 
Kanske enbart lördagkvällar mellan 20.00-21.00 får jag äta nåt gott?
 
Men jag vet inte om jag ska börja nu, eller den 7:e när jobbet börjar?
Ledighet ÄR svårt att vara nyttig, hela kroppen liksom skriker "chips!" "godis!" 
 
Har funderat på det där,  är det verkligen nån som börjar sina "nyttighetslöften" den 1:a januari?
Tycker det är en skitdålig dag att börja på!
För det första är man ofta bakis, vilket brukar innebära fet mat, chips och läsk.
För det andra så är det ju en helgdag, alltså kroppen är inställd på nyttigheter!
Jag tycker 2:a januari är betydligt bättre dag att börja på.
1:a januari är ju bra att förbereda sig, tömma skåpen, äta sista chipsen/pizzan/godisskålen/läsken och mentalt ställa in sig, kanske förbereda matlådor.
Men att påbörja ett nyttigt liv kan nog vara svårt! Kan jag tro!
 
Fast själv åt jag så mycket onyttigt igår (och de sista veckorna) så idag är jag inge sugen.
E äter den sista burken pringles, men jag har inte ens funderat över att ta ett (däremot åt jag kakor till kaffet, och godisskålen som stod kvar sen igår har sakta men säkert tömts, trots att jag egentligen inte är sugen! Dumt).
Men vi har gått på en promenad och när vi kom hem körde jag mag/bålövningar!
 
Näe, imorgon kör jag igång och den 7:e, då jag börjar jobba, då, DÅ kör vi på allvar!!
Har ni några funderingar inför 2013??
 

Kommentarer
Postat av: lotta

Hur känns det att ska börja jobba då?

Svar: Åh, det är både ock! Hade gärna varit hemma till augusti, när vi tänkte börja med dagis, men det klart att jag tycker att E ska vara hemma oxå. Själva jobbdelen känns inte så jobbig nu, det är mer den delen att jag inte kommer att vara ledig med Alvin som känns jobbig!
Helelena

2013-01-01 @ 21:20:58
URL: http://atollenrock.blogg.se
Postat av: lotta

Åh kan tänka mig att du kommer sakna honom om dagarna! Men det går säkert bättre när du kommit in i det!
Var ska Alvin gå på dagis? är det där du jobbar?
Kram

Svar: Ja, man vänjer sig väl! Vet inte,vi har inte sökt plats än. Finns två dagis,man har ju ingen aning hur det kan funka om vi är på samma ställe. Får fundera på det tills det är dags!


Helelena

2013-01-02 @ 15:09:51
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback