Sånt jag vill bli av med!

Ska ju till Östersund idag, där ska jag på Ortobionomi! Har aldrig provat förr, men har höga förväntningar efter alla rykten jag nåtts av!

Här http://ortobionomi.se kan man läsa lite vad Ortobionomi är, om ni inte vet det! (Vem vet inte det liksom...? 😜)

Ett utdrag från sidan kommer här:
OrtoBioNomi är en mjuk, effektiv och smärtfri behandlingsform. Ordet OrtoBioNomi betyder läran om den rätta rörelsen. Fördelen med denna metod är att kunden inte behöver oroa sig för snabba ryck och överraskande knyckar eller smärta vid behandlingen. En annan stor fördel är också att terapeuten kan ge sig själv behandling. Grundtekniken, är mycket enkel, terapeuten följer den rörelse som kroppen accepterar i det skadade området. Man tar hjälp av smärt- och reflexpunkter. I behandlingen använder man sig av mjuka, lätta tryck och rörelser. Detta för att lösa upp muskelspänningar.

Problem som jag upplever mig ha nu och som jag hoppas kommer att förbättras, självklart i samband med träning, är:
-nacksmärtor 
-spänningshuvudvärk
-låsningar i skuldror
-knäppningar i bröst/revben
-smärta i axlar vid löpning
-knäppningar och knakningar i höfterna.
-stickningar i fingrarna vid specifika rörelser

De tre första hänger väl ihop.
Hit ska jag http://www.lenasfriskvardscenter.se och jag är mycket spänd (av förväntan) !!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tyckte de kändes jättebra när jag varit där, tyvärr så "föll jag tillbaka" i gamla rörelsemönster väldigt fort.. Men som tur är ska jag tillbaka nästa vecka! :)

2014-08-14 @ 17:30:33
Postat av: Helena

Ja, det känns väldigt bra nu, men misstänker att det är lätt att falla tillbaka! Har också en till tid bokad i början på september!

2014-08-14 @ 21:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback