Studie

Har ju varit väldans trött denna höst.
Utan några grundligare forskningar så tror jag det beror på flera faktorer:
-gravid
-tungt på jobbet
-ingen träning
och det ena och andra.

Men denna vecka började riktigt piggt!
Eller på morgnarna är jag supertrött, men sen har jag haft riktigt mycket energi på jobbet! Och det har känts riktigt bra när man känner att man orkar med barnen och leka med de!

Har försökt analysera vad det beror på och kom fram till två möjliga orsaker.
1. Jag började med järntabletter i fredags. Har ingen koll på blodvärdet men tänkte att det kanske var läge. (Får veta på måndag hos bm)
2. Längdskidåkningen. Träning! På riktigt, inte nån halvlam promenad. Och inte frisk luft och solljus, för det får jag ju ändå på jobbet. Utan bara ett riktigt träningspass.

Och efter att ha haft en tröttdag igår så vill jag nog ge äran till skidåkningen, då blodvärdet inte borde sjunkit, men ingen träning sen i tisdags! 
Så det tycker jag bevisar att träning gör oss piggare! (Om nån tvivlat...) och det känns tydlig skillnad!

Och idag slutar jag tidigt så då planerar jag ännu en tur i skidspåret!
Länge leve riktigt träning!!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Har en till lågoddsare också; LJUSET!
Och givetvis träningen!

2015-01-23 @ 10:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback