Utmaning 14 - hälsohets

Skrev ju nyss lite grann om vad jag tänker om det, där jag kommenterade den där krönikan som handlade om hälsohets.

I stort så tycker jag inte att den hälsotrend som råder nu är fel. Vi rör oss alldeles för lite idag överlag och socker, dåliga fetter och kass mat översköljer oss.
Våran hälsa blir sämre och sämre pga fetma och stress. 

Det som förvånar mig är att inte fler reagerar över detta socker som håller på att ta över matindustrin. T.ex.

Men visst förstår jag att folk kan bli stressade och må ännu sämre om de läser alla tidningar och försöker lyssna till alla tusentals råd om hur vi ska gå ner i vikt, stressa mindre och äta bättre, hinna mer samtidigt som vi ska ta det lugnare. Det funkar ju inte.
Men där tycker jag ändå att det är upp till var och en att sålla och välja ut; hur ser MITT liv ut? vad är bra för MIG? Vad behöver JAG mer/mindre av för att må bra? 
Marie Serneholt, för att ta ett ex, har inte ett 7-4 jobb och 2-3 barn som ska hämtas/lämnas, utfodras och underhållas. Klart hon hinner! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback