Utmaning 2 - mitt första träningsminne

Svårt, har några minnen sådär, men vet inte var de hamnar tidsmässigt.

Ett jag tänker på är barngympan jag gick på varje torsdag på lågstadiet. 
Vi åt alltid (kanske inte alltid, men ofta) pannkaka till middag och sen for vi på gympa i skolans gympasal. Minns tom en låt med rörelser vi sjöng! (Kan vara heelt fel stavat, skriver bara som det låter..)
Wodeliacha! Wodeliacha! Dodelido! Dodelido!
Det är såå, jätte enkelt. Dodeli-dodelido yeah! Osv...

Och så tänker jag på de hinderbanor vi gjorde med våra kusiner, inomhus på övervåningen. 
Man kunde springa runt där och det gjorde vi. Och ställde upp möbler och grejer som hinder. Och sen sprang vi runt, runt och hoppade över hindren. 

Och så minns jag när jag lärde mig cykla utan stödhjul på den lilla, röda cykeln!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha när du säger det kommer jag också ihåg den låten:)
kram
Sofi Svensson

2015-06-03 @ 22:11:02
Postat av: Helena

Ja, den sitter! Och rörelserna med! Och så minns jag att vi brukade åka med er dit Sofi, och att ni fick vänta medans jag åt upp pannkakan... 😊

2015-06-03 @ 22:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback