Ska bli stark!

Idag gav jag mig på 20 kg-kettlebellen!
På knäböj (
http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/351/) vill bli starkare i framsida lår. Annars har jag kört goblet squats, (läs här om olika varianter om ni vill nörda lite https://www.privatetrainingonline.se/8-varianter-av-knaboj-teknik-utforande/).

Problemet är att överkroppen är för svag för att hålla i kb'n och sen utföra riktiga knäböj.
20 kg är ju inte supertungt för knäböj ändå, om man har de på en skivstång på axlarna...

Jaja, så knäböjen idag blev lite blandade, Sumo squats och vanliga med 12 kg...

Passet då:
5*
-20 svingar, 12 kg
-8/10 knäböj, 12-20 kg
-10 marklyft, 20 kg
-8 axelpressar, 12 kg
(Blev oxå lite blandat, tänkte köra med bägge armarna samtidigt men blir oxå sämre teknik med kv än skivstång, så körde enarms med 8 och 12 kg)

Och sen körde jag
3*
-10 Höftlyft,12 kg
-8 liggande benlyft


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback