Yoga!

Dagens träningspass blev yoga!
Har länge känt att min "kostym varit för liten", så tänkte att jag borde töja ut den lite!

Fast det var inget yinyoga, där man töjer riktigt, utan körde ett Ashtanga-yoga pass, som jag minns det från sist jag yogade med instruktör.

Startade med alla solhälsningar, 5 A och 5 B, sen trianglar och pyramider (hette de så??) den blandade jag med lite andra stretch och töj, flödade lite på improvisation, höftlyft och skulderstående, barnet, "disktrasan" (bilden) och till sist corpse pose.

Allt detta skedde ute i solen, andades djupt och bra, utförde rörelserna så korrekt jag kunde, spände och härdade ut. Kanske det seriösaste yogapasset jag utfört hemma själv!? Hittade passande musik på Spotify å, fantastisk uppfinning det där!! 😜

Nu väntar jag på träningsvärk, gissningsvis i axlar efter alla stående hunden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback