Bästa schampot!

Vet inte om nån är intresserad, men det struntar jag i, för nu ska ni få mitt bästa schampotips!!

Min hårbotten har kliat rätt länge, vi pratar flera, flera år, och mjällar, väldigt torr hårbotten. Känns som att det kanske beror på att mitt hår är tjockt och därmed är blött ganska länge efter dusch... Min egen teori... 

Har provat olika saker, T.ex bara tvätta med balsam, att inte tvätta så ofta, olika schampon, men inget har hjälpt.

Tills jag hittade detta!!

Sachajuan Scalp Shampoo.
Såhär står det på förpackningen:
Speciellt shampo med Piroctone 
Olamine och Climbazole som 
motverkar mjäll och klåda. 
Rosmarinolja, menthol, salicylsyra 
och ingefärsextrakt lugnar irriterad 
hårbotten. Bibehåller fuktighets-
balansen i hår och hårbotten. 
Gör håret rent och fräscht.

Provade första gången för några år sedan, och har använt det från och till sedan dess, men pga att jag bara hittat det på Åhléns, som inte finns på byn, och att det är lite dyrare ( oftast typ 129:-/250ml) så har jag haft andra schampon emellan, med samma resultat varje gång: kliet kommer tillbaka! Även med parabenfria och ekologiska och organiska och ditten och datten!

Men nu har jag bestämt mig, en gång för alla, nu ska jag aldrig mer stå utan Scalp Shampoo!! Efter att ha kliat i flera veckor beställde jag hem två flaskor från Lyko.se där jag hittade bäst pris, 99:-/flaska, fraktfritt. 

Här kan ni läsa om andra människor som gjort samma upptäckt: 
http://m.kicks.se/Comment?productId=8048&useBrandId=False

Så om ni har irriterad hårbotten, prova! Det funkar, jag lovar!! 

Finns även nåt som heter Scalp treatment, nån form av inpackning, men det har jag aldrig provat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback