I bakartagen!

Idag har det bakats småkakor på Plassen!!
Riktiga mormorskakor blev det!
Men de är så roligt, så enkelt att gra småkakor!
Fyra sorter blev det!
Kolakakor, Kokostoppar, Knäckflarn med två olika smörkrämsfyllningar och Finska pinnar!
Men detta med kakor är lite lustigt. Det är så tradotionsfyllt på nåt vis.
T.ex varför är kolakakor snettsnittade kakor t.ex?? (Japp, hittade på ett nytt ord där...=)
Varför kan man inte göra runda kakor av de?
Och Finska pinnar, jisses vad noga det var med finska pinnar!!
Läs noga receptet:
Rulla lika långa längder - Hur? Och varför?
Lägg de intill varandra.
Pensla alla på en gång. -Vad spelar det för roll?
Skär alla längder samtidigt! -Varför??
Jag lyckades inte göra lika långa längder, de låg inte kloss an mot varandra och eftersom de var olika långa så skar jag inte alla samtidigt - har jag inte gjort Finska pinnar då?? De ser ut som Finska pinnar!
 
Nästa gång ska jag göra runda kolakakor!
Och fyrkantiga Finska pinnar!
Och se om världen går under!

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Men den ska ju gå under imorgon, hinner du baka nåt innan dess då? :)

2012-12-19 @ 09:41:01
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Helena

Ja just ja, det var ju det å. Eller så får jag dö ovetandes om vad som händer om man gör runda kolakakor! :)

2012-12-19 @ 17:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback