Äntligen!!

Det är helt otroligt. Som jag tidigare sagt så är symaskiner mina största fiender.
Man vet aldrig hur det ska gå innan....
Nu gick det OTROLIGt bra, de fem första överdragen.
Eler det gick mer än bra. Det gick helt felfritt, och undertråden tog till och med slut i exakt den sista sömmen på en kudde. Jag hade till och med backat och fäst tråden, och kört fram igen, och när sista sömmen var sydd var undertråden slut. Det var så att jag hade kunnat grina av glädje.
Men såklart, så gick jag och la mig då, då klockan var kvart över tolv, och tänkte ta de två sista idag.
Mmm, snacka om att allt flow försvann under natten.
ALLT har jävlats idag!! ALLT!!
Sömmarna har blivit skitfula!
Rätt vad det var så segade maskinen ner, man hörde hur den kämpa, sen gick det lätt igen, och så fortsatte det. Och resultatet blev detta, på undersidan, och sicksack-sömmarna ser ut som... ja, jag vet inte vad!
 
Undertråden tog slut mitt i, och jag tappade såklart rullen, så den rullade upp hälften av tråden över köksgolvet..
Såhär såg sicksack-sömmarna ut igår, vad har hänt under natten??

Men nu är alla sju kuddöverdragna sydda, och jag tänker inte sprätta upp de mindre lyckade och göra om!!
Resultatet!!




Och här är förlagorna, gardinerna!

Känner mig faktiskt riktigt, riktigt nöjd!!
Har tänkt göra detta i flera år, men det har aldrig blivit av. Men nu är gjort!!
Och fem av sju kuddar är jag inte bara nöjda, utan riktigt nöjda med!!
Och gott luktar det här inne oxå!


Nu kan jag stryka
*sy
*äta frukost
*duscha
*tvätta

på listan.
Härnäst blir det att hänga tvätten, inventera skafferiet på vad som måste inhandlas till julgodisbaket och så handla förstås! Och städa undan sykaoset...

Hej!

Kommentarer
Postat av: Mor

Gu´va´ duktig du är!! Åker du till momma i morrn o pyntar, vi har klätt granen!?

2009-12-22 @ 21:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback