Glad överraskning!!!

Herregud, aldrig trodde jag väl att jag skulle vara glad när jag gick ifrån tandläkaren!!
Men det var jag idag!!

Innan jag gick dit så tänkte jag att undersökningen kostar väl runt 500:-, och så kommer jag säkert att ha nå hål!
Inte kul, men det är ju bättre att göra nåt åt det på en gång!!
Dessutom har jag inte varit nöjd med de tandläkare jag haft, dels har de gjort dåliga lagningar, har fått gjort om tre gånger på ett ställe, varav jag fått betala två gånger, dessutom är det ju alltid bara sköterskor, man får nästan aldrig ens träffa tandläkarna, förutom om det ska borras!!! Så jag har varit väääldigt nära att byta till den andra som finns på byn, och som har fått väldigt goda vitsord av bekanta som går dit.
Sen när jag ligger där så ser jag att undersökningen kostar 695:-!!!
Faan, tänkte 200:- MER än jag räknat med...

Men sen så bara.....

Det VAR tandläkaren som undersökte mig... Jag hade inga hål.... Inga andra bekymmer.... Och dessutom hade jag två st bidrag från försäkringskassan, alltså 600:- i rabatt!!!
Summa sumarum: 95:-, inga återbesök, och nästa undersökning och 1,5 år!!!
Det gjorde mig lycklig!!!

Så jag kommer inte att byta tandläkare de närmaste 1,5 åren i alla fall!!
Och så ska jag slänga in 600:- på sparkontot!!

Resten av eftermiddagen har jag ägnat åt att "grovstäda" vardagsrummet, alltså ungefär samma behandling som köket fick igår...
Och sen så drog jag till I och H gick ut på en timmes promenad.
Missade tyvärr Desperate, men jag fick ju umgås med en golfboll istället!!

Nu ska jag gå och lägga mig och fortsätta läsa den oerhört spännande, och läskiga boken
Hypnotisören av Lars Kepler...

Det är ingen bra bok att läsa när man är ensam hemma...
Herre jösses, förra veckan jag var gräsänka var jag tvungen att lägga undan boken, mitt i en sida, mitt i en mening, för det var så läskigt!! Dessutom gick torktumlaren den kvällen, och de ljuden den gav ifrån sig gjorde mig inte mindre rädd!!

Ikväll är det dessutom fullmåne tror jag, eller inte långt ifrån, så jag kanske inte vågar läsa alls!!

Med det vill jag självklart säga att det ÄR en väldigt bra bok!!
Bara väldigt otäck!!
Fast det kanske blir lite värre eftersom jag är ensam oxå...
Fast näe, den är läskig ändå!!
Och bra!!

Nähä, god kväll var det!!

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Shit vad du städar.....shit har du nog inte i dina hörn...

2010-04-28 @ 13:34:23
Postat av: Helena

Jo, shit är precis vad det är, i varenda vrå!!

Men inte så länge till!!

2010-04-28 @ 17:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback