Det bästa av två världar!

Det måste man väl kunna få va??
Samtidigt som jag börjar ställa in mig på höst, med mys i soffan å tända ljus på kvällarna,
så har jag badat nu två dagar i rad, och idag blev det nästan lite solning på bryggan oxå!
Så sommaren har inte riktigt gett upp kampen än!
Och att få det bästa ur två världar är ju inte det sämsta man kan få!!
.
Vi sov i stugan igår, inte E, han var ute på andra missions, utan jag och brudarna!!
Mina favvotjejer, I, L och C och även lilla E var med.
De gånger vi träffas allesammans per år kan man räkna på en halv hand!
Men ack så trevligt vi har när vi väl gör det!!
Man känner sig verkligen.....hemma.... På nåt vis.
Det är de människor jag står allra närmast i livet!
Och stugan är ju en av de bästa platserna!!
Jag har ju inte varit på alla platser än, men av de jag varit på står stugan på toppen!!
Man känner sig verkligen....hemma.... Där oxå!
Total avslappning!
.
Sen har vi kokat kräftor oxå!
Det var det E var ute och gjorde inatt, kokade de, utan fiskade de såklart!
Nästan 100 st nykokta kräftor har vi!
Och de ska vi smaska i oss imorgon tillsammans med en massa annat gött!
.
Sen har jag hunnit med ett bröllop idag oxå!
Min systers svåger och svägerska var det som slog till!
Och jag och E fick äran att vara barnvakt till både Selina och deras lilla F.
Så vi var med under vigseln, och sen tog vi barnen och drog.
Nu har jag nästan nyss nattat de små, och de somnade nästan ögonblickligen båda två!
Skulle kunna natta mig själv oxå, då lilla E höll oss vakna en bit i natt!
Men en film ligger och väntar, så det blir väl det först.
En action, så ni kan ju gissa vem som valt film...
Men, men, jag gillar ju action jag oxå, men kanske inte mest!
.
Men nu vet ni alla fall varför det varit lite dött här idag...
God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback