Så var det jul även på Plassen!

Lite stök blev det idag, men ändå rätt lite städ och tråkiga saker.
Bara en slutspurt nu såhär på kvällningen!
Men när alla tre hjälps går det rätt snabbt!
Så vad har jag nu gjort hela dagen då?
Började med
*5 min uppv
*Och inte en timme, men 40 min på crosstrainern, och hade en riktigt bra feeling inför vägningen imorgon!
Sen tog jag en liten promenad, inte för motionenes skulle utan för luftens, postens och kamerans skull!!
Kallt, men vackert och härligt!!
Underbart rent av, tänkte bara hämta posten, men tog en sväng extra för det var så fint med solen!
Eller vad säger ni?
Sen for jag ner på byn och köpte fågelfrön till Mommas fågelrestaurang.
Hade tänkt ge henne våran säck då våran restaurang blivit övergiven, men titta vad jag fick se idag!
De är tillbaka!! Och även ekorren!
Sen blev det snabbdusch och tvätthängning innan Svägerska kom och det var dags för det årliga stora julgodisbaket! Även Lillasyster var in en sväng och hälsade!
Sen har det bakats knäck kola, lakritscola, mozartkulor mm mm.
E och V har till och med bakat nya hemmagjorda talgbollar till fåglarna!
Och så har jag snaggat D. Och så har vi ätit mat från Kaffestugan.
.
Och nånstans här försvann min goda feeling inför morgondagens vägning.
Visst, det är jul, och jag har inga planer på att förbjuda godis, men det hade varit trevligt om jag klarat mig bra fram till julafton i alla fall, så hade jag kunnat slappna av lite sen.
.
Sen har vi i alla fall klätt granen också!!
Och sist så städade vi!
Nu är det bara skinkan som ska griljeras, och sängen som ska bäddas.
Sen är det banne mig jul!!

Kommentarer
Postat av: Mor

Ni har oxå en fin gran!!

2010-12-27 @ 10:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback